Zdrowe kwasy tłuszczowe omega3

Eskimosi, którzy wcale nie jadają warzyw ani owoców, rzadko zapadają na choroby serca, alergie i nowotwory.

Witam

Tłuszcze i oleje są ważnym elementem zdrowego odżywiania. Te właściwe nazywamy niezbędnymi kwasami tłuszczowymi i odgrywają one znaczącą rolę w naszym organizmie. Chociaż większość z nas spożywa dużo tłuszczów, to jednak cierpimy na niedobory dobrych kwasów tłuszczowych. Jemy duże ilości nasyconych kwasów tłuszczowych pochodzenia zwierzęcego, oraz oleje, które w procesach produkcyjnych poddawane są wysokim temperaturom. Noszą one nazwę kwasów trans. Tłuszcze te są niezdrowe i zaburzają normalne działanie komórek.

Dla zachowania zdrowia spożywajmy kwasy omega 3 i omega 6, oczywiście w odpowiedniej proporcji. Proporcja ta powinna wynosić od  1 do 1, do 6. Wyjaśnię w paru zdaniach, dlaczego ta proporcja jest tak ważna. Chociaż w rodzinie Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych / N N K T /, są  też niezbędne dla naszego organizmu, kwasy omega6, to jednak gdy  jest ich za dużo, ułatwiają produkcję hormonów pro zapalnych. Kwasy omega3 usuwają nadmiar  kwasów omega6 z tkanek organizmu, ograniczając ich wpływ na reakcję z enzymami powodującymi stany zapalne.

Kwasy omega3, to budulec naszych komórek. Dzięki nim błona komórkowa lepiej funkcjonuje, poprawiając wszystkie procesy życiowe. Polepsza się praca mózgu, poprzez lepszy przepływ bodźców nerwowych. Zwiększa się poziom hormonu / serotoniny /
wpływającego na nasze dobre samopoczucie.

Efekty ochronne i zasady działania kwasów tłuszczowych omega3 są znane. Obniżają stężenie kwasów tłuszczowych prostych we krwi, dobrze działają na ciśnienie krwi i zmniejszają możliwość zbrylania się płytek krwi poprawiając właściwości osocza krwi. Stabilizują prace serca. Łagodzą stany zapalne, tym samym sprzyjają odchudzaniu. Pomagają kontrolować poziom cukru we krwi, poprawiając insulinowrażliwość, a to pomaga w utrzymaniu właściwej wagi. Nie odkładają się w komórkach tłuszczowych.

KWASY OMEGA3 MAJĄ WŁAŚCIWOŚCI ZAPOBIEGANIA NP: CHOROBOM SERCA, ALERGIOM, CHOROBIE ALZHEIMERA. POMAGAJĄ ZACHOWAĆ MŁODOŚĆ I POPRAWIAJĄ NASTRÓJ. NIEZBĘDNE SĄ DLA MAŁYCH DZIECI I  KOBIET W  CIĄŻY.

Wspomagając pracę mózgu, kwasy omega3 wpływają na odpowiednią jego reakcję na hormon /leptynę/, która ma wpływ na zmniejszanie apetytu. Poziom tego hormonu w organizmie jest proporcjonalny do ilości tkanki tłuszczowej. U osób z nadwaga jest go dużo więcej. Powoduje to brak reakcji na działanie leptyny , co ma wpływ na zaburzenia łaknienia. Dodanie do diety kwasów omega3 normuje ten proces i tym samym ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej.

Kwasy omega3 są niezmiernie potrzebne dla prawidłowego rozwoju oka. Ich niedobór może powodować wady wzroku. Chronią komórki nerwowe w oku nie dopuszczając do zwyrodnienia plamki żółtej, która jest główną utraty wzroku przez osoby starsze. Ujędrniają skórę i wygładzają zmarszczki. Leczą odleżyny, owrzodzenia i czyraki. Zapobiegają wypadaniu włosów. Przyśpieszają tempo gojenia się poparzeń. Wzmacniają paznokcie, chronią je przed rozdwajaniem i łamliwością.

Dzisiejsza dieta zawiera zdecydowanie za dużo kwasów omega6, a za mało kwasów omega3. Ten brak równowagi prowadzi do stanów zapalnych, co sprzyja wszelkim chorobom przewlekłym / w tym nadwadze/ i przyśpiesza proces starzenia się. Zwiększenie kwasów omega3 w pożywieniu podnosi odporność naszego organizmu na różne bakterie i wirusy. W czasie choroby wzmacniają właściwości obronne ustroju. A po chorobie pomocne  są w procesach regenerujących. Mają też wpływ na przeciwdziałanie zmianom nowotworowym, astmom i różnym alergiom.

JEDNO NIENASYCONE KWASY OMEGA3,6,9 ZMNIEJSZAJĄ STĘŻENIE ZŁEGO CHOLESTEROLU, PODNOSZĄC JEDNOCZEŚNIE POZIOM DOBREGO, CHRONIĄC SERCE PRZED CHOROBĄ NIEDOKRWIENNĄ I ZAWAŁEM.

Kwasy omega3 są bardzo ważne dla prawidłowej przemianie materii. Wpływają na  procesy metaboliczne i regulują procesy biochemiczne w komórkach i tkankach. Działają rozkurczowo i żółciopędnie. A dzięki właściwościom przeciwzapalnym, łagodzą stany zapalne jelit. Chronią  między innymi przed chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy. Wzmacniają, nawilżają, uszczelniają i regenerują błony śluzowe przewodu pokarmowego.
Przyśpieszają metabolizm, zapobiegają cukrzycy i zmniejszają częstotliwość występowania nowotworu trzustki i jelita grubego.

Głównym źródłem omawianych kwasów, są oleje roślinne tłoczone na zimno, olej lniany, rzepakowy, sojowy,olej z pestek dyni, ryby morskie i owoce morza. Znajdują się też w nasionach soi, siemienia lnianego, orzechach włoskich, pestkach dyni, nasionach konopi, a także w żółtkach jaj. Coraz częściej pojawiają się w sprzedaży artykuły spożywcze z dodatkiem kwasów omega3 np: margaryny, mleko.

RYBI TŁUSZCZ,  TO NAJLEPSZA PROFILAKTYKA CHORÓB SERCA.
Prof. Zbigniew Religa.

Kwasy omega3 i omega6 spełniają swoje zadanie tylko wtedy, gdy nie są poddawane procesom termicznym. Jedynie kwasy omega9,
mogą być poddawane wysokim temperaturom nie tracąc swoich właściwości / olej rzepakowy, oliwa z oliwek./ Spożywanie dań smażonych na innych niż jednonienasyconych kwasach tłuszczowych przyśpiesza zmiany miażdżycowe i nowotworowe oraz starzenie się naszych komórek.

Codzienna dawka kwasów omega3 z ryb wynosi 0,3 – 0,4 gram. Jedzenie ryb tłuszczowych tylko dwa razy tygodniowo, redukuje choroby serca. Większe dawki można bezpiecznie osiągnąć pijąc tran. Dawka kwasów tłuszczowych pochodzenia roślinnego, to przynajmniej jeden gram dziennie. Można to osiągnąć używając
w kuchni olej rzepakowy, zjadając garść dziennie orzechów włoskich.

Wojciech Bieluń
723-976-564
trener Wellness
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalog.com/bielun77
jamnik16b1@obemail.com

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge