Dużo soli to nie zdrowo.

Witam.

Powody problemów z  nadmierną wagą, mogą być różne, ale kilka  ma
istotny wpływ na odchudzanie.
Jeżeli zaczniesz je likwidować lub ograniczać, pomoże to wpłynąć na twój stan zdrowia.
Powinnaś zachować proporcje pomiędzy solą a potasem.
Utrzymać równowagę miedzy środowiskiem kwaśnym i zasadowym w twoim organizmie.
Dostarczać organizmowi niezbędnych ilości kwasów tłuszczowych.
Zwracać uwagę na stany zapalne w organizmie.
Jeżeli zaczniesz na nie wpływać i właściwie postępować,  będzie to duży krok w kierunku zapobieganiu różnych schorzeń i chorób.

Powszechnie  stosowana sól kamienna, to przyczyna twoich zmartwień, dlatego że  nadmiar jej powoduje niewydolność komórek.
Powinna być zachowana proporcja między tymi minerałami. Dzisiejsze nawyki żywieniowe zakłócają tę proporcję, zdrowa proporcja 1:4 /mało soli, dużo potasu / została odwrócona. Jemy dużo przetworzonej żywności pełnej soli, a za  mało owoców i warzyw. Dlatego dzisiaj ta proporcja wynosi 4 : 1 / dużo soli, mało potasu /.
Ma to wpływ na wzrost ciśnienia tętniczego krwi. Odstawienie mocno słonych potraw, pomoże również unormować  poziom wody
w organizmie.
Sól dodawana  jest w dużych ilościach podczas przemysłowej produkcji żywności, przy konserwach, wędlinach, serach, wędzonkach, marynatach a także zupach oraz przy produkcji niektórych przypraw.
Ograniczenie dziennej porcji soli do ok. 2000 miligramów / czyli trochę mniej niż pół łyżeczki / nie jest takie trudne. Wystarczy że,
wyeliminujesz produkty przetworzone lub je ograniczysz a w barach     i restauracjach zwrócisz uwagę na to co jesz.
Producenci dodaję sól dla wzmocnienia aromatu, złagodzenia złego smaku, by zachować kolor lub zmienić konsystencję  produktu.
Jedząc te produkty przetworzone, spożywasz ok. 4000-7000 miligramów soli dziennie, przewyższając zdecydowanie proponowane normy.

Przekraczanie zalecanej  dziennej  porcji soli skutkuje osłabieniem kości, ponieważ organizm wydala wapń w moczu. Jeżeli nie uzupełnisz niedoboru wapnia, to w ciągu roku dochodzi do ubytku
ok.  3 procent szkieletu kostnego, a w ciągu  10 lat może dojść nawet do 30 procent utraty wapnia. Dla wielu starszych osób jet to przyczyna na słabe kości i powstawanie osteoporozy.
Nadmiar soli zatrzymuje wodę w organizmie, zwiększa masę ciała, może również powodować udar mózgu, zawał serca, raka żołądka.

W jaki sposób można ograniczyć spożywanie soli:
– stopniowo zmniejszaj ilość używanej soli
– usuń solniczkę ze stołu
– staraj się używać mało soli do przygotowywania i gotowania potraw
– jeżeli używasz sól, dodawaj ją pod koniec gotowania
– zamiast soli stosuj  np: świeże lub suszone zioła
– możesz zacząć stosować sól  sodowo-potasową
– wybieraj produkty świeże zamiast przetworzonych
– czytaj informacje na etykietach i wybieraj produkty mniej solone.

zapraszam na sobotę.

Jeżeli masz problem z nadwagą lub niedowagą, proszę o kontakt.
Informuję, że prowadzona jest Szkoła Zdrowego Odżywiania.
Chcesz  nauczyć się prawidłowego odżywiania, cieszyć się wspaniałą
figurą, mieć dobre samopoczucie oraz zadziwiać super kondycją,
zapraszam.
A po ukończeniu 12 lekcji i odesłaniu kompletu ankiet, otrzymasz
Certyfikat.

Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
jamnik16b1@obemail. com

 

 

 

13 thoughts on “Dużo soli to nie zdrowo.”

  1. Hi, the whole thing is going well here and ofcourse
    every one is sharing information, that’s genuinely good, keep up writing.

  2. Everything is very open with a precise description of the challenges.
    It was really informative. Your website is very helpful.
    Thank you for sharing!

  3. hello there and thank you for your information – I’ve certainly picked
    up something new from right here. I did however expertise a few technical issues using this web site,
    since I experienced to reload the site lots of times previous
    to I could get it to load correctly. I had been wondering if your hosting is OK?
    Not that I’m complaining, but slow loading
    instances times will very frequently affect your placement in google and can damage your high-quality score if ads
    and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my email
    and can look out for a lot more of your respective interesting content.
    Ensure that you update this again soon.

  4. Yesterday, while I was at work, my cousin stole my iphone and
    tested to see if it can survive a 25 foot
    drop, just so she can be a youtube sensation. My iPad is now destroyed and she has 83 views.

    I know this is totally off topic but I had to share it with
    someone!

  5. I have been browsing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like yours.

    It is pretty worth enough for me. Personally,
    if all site owners and bloggers made good content as you did, the net will
    be much more useful than ever before.

  6. I always spent my half an hour to read this web site’s content everyday along
    with a mug of coffee.

  7. Dzisiaj Panie Wojtku to nie tylko proporcja pomiędzy sodem zawartym w soli kuchennej a potasem została zaburzona, lecz większość sprzyjających naszemu zdrowiu proporcji została „wywrócona do góry nogami”, jak np. piramida żywieniowa.
    Sól kuchenna jest jednym ze starszych znanych przez ludzkość i stosowanym naturalnym konserwantem,ale jej nadużywanie może się naprawdę źle skończyć.
    Producenci chętnie właśnie stosują sól kuchenna w potrawach jako konserwant i tani dodatek zwiększający masę i ograniczający cenę końcową,a zwiększający zyski.Dlatego właśnie tak obficie i chętnie ją stosują gdzie tylko się da.
    Jeśli chcemy zadbać o swoje zdrowie,to warto zamienić zwykłą sól kuchenną (NaCl) na sól sodowo-potasową (NaK) lub różową sól himalajską,która zawiera w swoim składzie bogactwo różnych minerałów potrzebnych naszemu organizmowi.
    Pozdrawiam

    1. Panie Wojtku,myślałam,że mnie Pan poprawi,bo w tym komentarzu zrobiłam podstawowy błąd z zamyślenia i/lub pośpiechu.
      Napisałam: „Jeśli chcemy zadbać o swoje zdrowie,to warto zamienić zwykłą sól kuchenną (NaCl) na sól sodowo-potasową (NaK) lub różową sól himalajską,która zawiera w swoim składzie bogactwo różnych minerałów potrzebnych naszemu organizmowi”.
      Powinno być:
      Jeśli chcemy zadbać o swoje zdrowie,to warto zamienić zwykłą sól kuchenną „NaCl” na sól sodowo-potasową (mieszanka zwykłej soli,czyli „słonego” chlorku sodu „NaCl” i gorzkiej soli potasowej „KCl” ) lub różową sól himalajską,która zawiera w swoim składzie bogactwo różnych minerałów potrzebnych naszemu organizmowi.
      Pozdrawiam

      1. dziękuję za wpis
        Pani Agnieszko, prawdę mówiąc nie zwróciłem bacznej uwagi na to zdanie.Pomyślałem tylko, czy taką sól
        kupię w okolicy. Dziękuje za sprostowanie.
        Pozdrawiam.

        1. Panie Wojtku sól himalajską jesli szukamy,to może bedzie na półce ze zdrową żywnością,ale prędzej w sklepie ze zdrową żywnością trzeba pytać lub szukać u sprzedawców internetowych,którzy sprzedają zdrowe produkty,bo oni zazwyczaj ją mają.
          Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge