Dziecko to też człowiek. /1/

Witam

Wierzę, że rodzice którzy kierują się zasadami zdrowego odżywiania, dobrze i zdrowo karmią swoje dzieci.
PAMIĘTAJ O TYM
JEDZENIE DAJE ZADOWOLENIE I PRZYJEMNOŚĆ. TO ŹRÓDŁO SKŁADNIKÓW ENERGETYCZNYCH, BĘDĄCYCH BUDULCEM NASZEGO CIAŁA.

Niestety z tym zdrowym  odżywianiem jest coraz gorzej. Dyskusji
na ten temat jest dużo, nie przynoszą jednak widocznej poprawy
w odżywianiu dzieci i młodzieży.
Media prześcigają się w opisach w nowych, zdrowych artykułów spożywczych i różnego rodzaju najlepszych porad. Jednak nadmiar
tych wszystkich nowości przynosi odwrotny skutek. Tworzy się chaos,
stajemy się bezradni wobec natłoku informacji, nie wiedząc, które z nich są przydatne, a które to zwykła manipulacja producentów żywności. Dość łatwo ulegamy ogromowi reklamowanego pożywienia, niekoniecznie zdrowego dla naszych pociech.

Czytaj  ETYKIETY będąc na zakupach, szczególnie jeżeli kupujesz produkty dla dzieci.
ZWRACAJ UWAGĘ NA  POLEPSZACZE SMAKU, ZAGĘSZCZACZE,
SPULCHNIACZE, SZTUCZNE BARWNIKI, TE  WSZYSTKIE SUBSTANCJE
SĄ W KUPOWANYM CODZIENNIE JEDZENIU. JEST ICH  OK. 500, SĄ ONE DODAWANE, ABY PRZYWRÓCIĆ STRACONY PODCZAS PROCESU TECHNOLOGICZNEGO SMAKU, KONSYSTENCJĘ, KOLOR,
I ZAPACH ORAZ PRZEDŁUŻAJĄ TRWAŁOŚĆ PRODUKTU.

TO CO NA OKO WYDAJE SIĘ ŁADNE, NIE ZAWSZE JEST ZDROWE I SMACZNE.

NASZE DZIECI TYJĄ, ŹLE SIĘ ODŻYWIAJĄC.

Reklamy coraz agresywniej wpływają na nasze potrzeby
i przyjemności. Pokazywane w nich niezdrowe przekąski
i szkodliwe dla zdrowia  napoje, kuszą potencjalnych nabywców
/ dzieci / swoją atrakcyjnością.

JEDNA SZKLANKA COCA-COLI, TO 400 KCAL.

A przecież dzieci potrzebują zdrowej, zbilansowanej diety dla zapewnienia prawidłowego rozwoju młodemu organizmowi,
zdrowych węglowodanów zaspokajających potrzeby energetyczne.
Droga mamo wiedz, że dokładne ilości kalorii w diecie, zależą
od wieku, masy ciała i aktywności fizycznej.

Energia w diecie dzieci i młodzieży, to 1700  do 2500 kcal dziennie.
To 10 – 15 procent białka, 50 – 55 procent węglowodanów, 30 – 35 procent tłuszczy oraz  WITAMINY I MINERAŁY.

Stworzyć dobrze zbilansowaną dietę dla dzieci, nie jest prostym zadaniem, ale można to zrobić, biorąc pod uwagę kilka prostych zaleceń:
Ś N I A D A N I E –  jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia,
bo odpowiednia ilość i jakość węglowodanów, daje większą energię do działania przez cały dzień. Poranny posiłek zapewnia równy poziom cukru we krwi, reguluje poziom hormonu sytości, uruchamia metabolizm po nocnym odpoczynku.

STARAJ SIĘ DOSTARCZYĆ DZIECKU ODPOWIEDNIEJ ILOŚCI WAPNIA.
To ważne, ponieważ  wapń wpływa na  prawidłowy rozwój kości.
Jeden produkt mleczny w każdym posiłku, będzie najlepszym jego
źródłem. Dzieci pijąc mleko i spożywając produkty mleczne, zapewniają sobie najlepszą ochronę przed osteoporozą na starość.
Wapń z mleka jest bardzo łatwo przyswajalny, ponieważ mleko zawiera także cukier mlekowy.
Innym doskonałym sposobem pozyskania wapnia jest spożywanie
zielonych warzyw.

WARZYWA I OWOCE TRZEBA KONIECZNIE WŁĄCZYĆ DO DIETY.
Do pewnych potraw dziecko trzeba przyzwyczaić, także do jedzenia warzyw oraz owoców. Ale jak to zrobić, skoro sami rodzice są niechętni ich spożywaniu. Przykład idzie z góry, bo jeżeli dzieci zobaczą, że wszyscy w domu jedzą warzywa, szybciej się do nich przekonają.
Pięć porcji dziennie warzyw i owoców. Zielonych, czerwonych,
pomarańczowych, żółtych, fioletowych i białych.
Niech nowy sposób odżywiania zagości w twoim domu.

ŚWIEŻE, PEŁNOWARTOŚCIOWE, NATURALNE, SUROWE,ZDROWE
WARZYWA I OWOCE, ZBOŻA ORAZ ROŚLINY STRĄCZKOWE,
zapewnią dziecku odpowiednią ilość antyoksydantów, zmniejszą kaloryczność posiłków, a przy okazji zadbają o zdrowie.

c.d.n w artykule w następną sobotę.

Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
e-mail: jamnik16b1@obemail.com
twitter: @ BIELUŃ WOJCIECH

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge