Migrena sprzyja otyłości

Witam

Można powiedzieć bóle głowy, to najczęściej spotykana dolegliwość. Odczuwa ją ok. 65 procent Polaków.
Bóle głowy występują z powodu fizycznego: uraz głowy, przeziębienie, wahania ciśnienia i emocjonalnego: brak snu, przepracowanie, zmęczenie, hałas.

Ból, to sygnał naszego organizmu,że dzieje się w nim coś niedobrego i jest to ostrzeżenie przed poważnymi zaniedbaniami, związanymi ze zdrowiem.

Najczęściej występującymi bólami są: ból napięciowy i migrenowy
lub ich połączenie. Szczególnie złośliwy ból głowy wywołują środki przeciwbólowe.

Przyczyn występowania migreny nie można jednoznacznie określić. Powody mogą być różne: toksyny, grzyby, pasożyty
czy metale ciężkie. To one powodują obciążenie organizmu.
Zaburzenia samopoczucia, nagły apetyt, zły humor, rozdrażnienie jest zapowiedzią zbliżającego się ataku migreny. Ból występuje po jednej stronie głowy i powoli narasta i może trwać nawet do
72  godzin.

Napady migreny z powodu dużego bólu, bardzo ograniczają codzienne życie.
Uważa się, że za silny, pulsujący ból głowy odpowiadają skurcze
naczyń mózgowych. Naczynia krwionośne zwężają się i pewien obszar mózgu jest źle ukrwiony. Potem dochodzi do zmiany ukrwienia i naczynia się rozszerzają. Właśnie rozciąganie  naczyń jest typowym bólem migrenowym.

W procesie migrenowym uczestniczy SEROTONINA.
To ważny hormon, który przekazuje informacje pomiędzy pojedynczymi komórkami mózgowymi. Wpływa też między innymi
na odczuwanie bólu, reguluje krążenie. SEROTONINA jest wytwarzana przez aminokwas TRYPTOFAN.
Aminokwas ten, jest z grupy białkowej i należy do do tzw. niezbędnych, musi być dostarczony w pożywieniu.
TRYPTOFAN, kiedy przekształca się w serotoninę potrzebuje
witaminę B6, witaminę C i magnez.
Ich źródło to: mleko, biały ser, żółty ser, produkty sojowe, mięso drobiowe, ryby, banany, suszone daktyle.

Spożywaj owoce, warzywa, produkty zbożowe, ryby, przetwory mleczne. Dzięki tym produktom wzrośnie produkcja serotoniny
w twoim organizmie.

Niektóre składniki żywieniowe, mogą być sprzymierzeńcem
w walce z migreną, ale jej nie leczą.
WODA – odpowiednie nawodnienie organizmu, a więc picie
wody w ilości 1.5 do 2 litrów dziennie, picie soków warzywnych|
i owocowych. / zaleca się picie soków warzywnych więcej niż owocowych/. Codzienne picie herbatek owocowych i ziołowych
niesłodzonych oraz przetworów mlecznych.
Trzeba spożywać więcej zup warzywnych.
ZDROWE TŁUSZCZE – Tłuszcze roślinne  zawierają witaminę C.
Bardzo ważne znaczenie mają nienasycone niezbędne kwasy tłuszczowe omega3. Występują w rybach morskich oraz oleju rzepakowym i lnianym. Działają przeciwzapalnie, co powoduje
zapobieganie bólom migrenowym. Obniżają ryzyko chorób
układu krążenia. Kwasy tłuszczowe omega3 powinno się spożywać na surowo, jako dodatek do surówek, zup, makaronów
i kasz. Do smażenia najlepszy jest olej rzepakowy i oliwa z oliwek.
Ryby powinno się spożywać dwa razy w tygodniu.
WITAMINA B2 /RYBOFLAWINA/-  witamina ta jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i układu odpornościowego. Niedobór jej może być przyczyną migreny
u niektórych osób. Osoby mające kłopoty z bólami migrenowymi
powinny spożywać chude mięso, pełnoziarniste produkty zbożowe, przetwory mleczne, zielone warzywa np: brokuły, szpinak.  Jeżeli jest potrzeba uzupełnienia witaminy B2, najlepiej jest sięgać częściej po sałatki z zielonych warzyw lub porcję mleka
dodając pełnoziarniste musli.
MAGNEZ – dieta bogata w magnez zapobiega migrenom. Ma działanie antystresowe, współpracuje z nerwami i mięśniami.
Odgrywa duża rolę w utrzymywaniu prawidłowego stężenia
wcześniej wspominanej serotoniny, napięć naczyń krwionośnych,
poziomu tlenku azotu. Z tego wynika, że magnez wpływa na częstotliwość i nasilanie bólu migrenowego.

Częstotliwość napadów bólów migrenowych sprzyja otyłości.

UWAGA!    Przekonaj się, które ze składników pożywienia mogą wywoływać u ciebie migrenę i spróbuj je unikać.

Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge