Nie zatrzymuj się i nie oglądaj do tyłu.

Witam.
Kiedy twój trud kilku miesięczny przyniósł już oczekiwany efekt
i doszłaś do wymarzonej wagi, utrzymanie tej zdobyczy nie będzie łatwą sprawą. Utrzymanie stałej masy ciała jest dużo ważniejsze
i wydaje  się trudniejsze niż sukces w odchudzaniu. Największym problemem będzie to, jak się zachować, by nie powrócić do poprzednich nawyków żywieniowych. Jak zmusić się do dalszego aktywnego życia. Jak utrwalić i wykorzystać w dalszym ciągu
doświadczenia zdobyte w czasie odchudzania.
Jeśli się to nie uda, następstwem będzie powrót do poprzedniej wagi,
a nawet kilkuprocentowe jej zwiększenie. Taki stan może zaszkodzić zdrowiu, bardziej niż poprzednia nadwaga.

Musisz pamiętać o nowo nabytych nawykach żywieniowych, wrócić
do postępowania skutecznego w czasie odchudzania, oprzeć się wszelkim pokusom. Przecież masz już doświadczenie i wiedzę na temat żywienia. Wiedząc jak reagował twój organizm podczas pozbywania się zbędnych kilogramów, nowe postanowienia nie powinny stwarzać ci
żadnych trudności. Wiesz też że nadwaga i otyłość, to utrata równowagi między pobieraniem a spalaniem energii. Trzeba tę równowagę utrzymać, chociaż nie będzie to takie proste.

Pamiętaj, że kilogramy wracają po każdej diecie odchudzającej, ponieważ organizm zabezpiecza się przed utratą dalszych kilogramów.
Zmniejszony poziom metabolizmu podczas snu i mniejsze zużywanie energii w  czasie dnia, jest tego powodem. Dużo też zależy od czasu odchudzania. Jeżeli okres ten trwał długo, jest szansa że efekt jo-jo
może nie nastąpić. Organizm przyzwyczaił się przez ten czas do nowych nawyków odżywiania. W przypadku odchudzania krótkiego,
szybkiej utraty masy pewność niechcianej sytuacji jest raczej pewna.

Gwarancją utrzymania masy ciała jest stosowanie diety z małą ilością tłuszczu zwierzęcego, kontroli  wagi i spożywanych posiłków, aktywność fizyczna oraz wsparcie osoby kontrolującej proces odchudzania. Strata nadwagi nie upoważnia nas do czucia się osobami wyjątkowymi, bo jesteśmy już szczupli. W dalszym ciągu powinny nas obowiązywać, wypracowane z taką cierpliwością nowe nawyki żywieniowe. Nie możemy zrezygnować z pilnowania ilości posiłków  spożywanych w ciągu dnia i jakości naszego jedzenia. Nie zaspakajajmy
głodu byle czym, żyjąc na kawie, kanapkach i szybkich przekąskach,
rezygnując z warzyw i owoców oraz błonnika. Takie jedzenie spowalnia
przemianę materii. Odczujemy to kiedyś przybierając na wadze od trzech do pięciu kilogramów rocznie.

do następnego artykułu w sobotę.

Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
e-mail jamnik16b1@obemail.com
twitter @BielunWojciech

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge