Proste pytanie. Pożywienie czy może substancje witaminowe.

Witam

Musisz zadać sobie dwa bardzo ważne pytania.
Po pierwsze,  czy spożywasz tylko pożywienie o którym wiesz,
że jest ubogie w składniki odżywcze, witaminy i mikroelementy?
I drugie, czy będziesz wspomagała się suplementami, żeby zwiększyć
brakujące elementy pożywienia.

Żebyś wiedziała o czym rozmawiamy, powiem że suplementem nazywamy produkty żywnościowe uzupełniające pożywienie kilkoma składnikami w formie  tabletek lub kapsułek.
Mogą to być witaminy, składniki mineralne, mikroelementy, wielonienasycone kwasy tłuszczowe, elementy białka czy roślinne substancje ochronne.  Mają  uzupełniać codzienną dietę, ale jej nie zastępować.

Stosując zbilansowaną dietę i spożywając różnorodne produkty spożywcze, używanie suplementów nie wydaje się być konieczne, ponieważ ty sama osiągasz poziom składników odżywczych  wybierając dobre, zdrowe produkty odżywcze.
Jako ciekawostkę powiem, że częściej po te preparaty sięgają osoby wykształcone, uprawiające sport, odżywiające się zdrowo i nie mające nadwagi. Ludzie, którzy są świadomi zdrowego stylu życia.

Dieta składająca się z warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych,
z mleka i jego przetworów, z nie  za dużej ilości mięsa, z jaj i ryb /które
powinnaś spożywać  dwa razy w tygodniu
/, z wielonienasyconych
kwasów tłuszczowych, to dieta która ma wszystkie składniki odżywcze wspierające zdrowie.

Gdy jednak dostrzeżesz niedobory składników odżywczych w swoim pożywieniu i będziesz chciała te braki wyrównać, możesz to zrobić włączając do diety suplementy.
Należy pamiętać o jednej prostej zasadzie:

Poprawiaj swoją dietę, spożywając najlepsze dostępne produkty żywieniowe, dopiero gdy stwierdzisz że jest taka potrzeba, sięgnij po suplementy.

Szybkość życia, ogrom zajęć, brak czasu, częste spożywanie posiłków poza domem, wysoki poziom przetworzenia produktów, warunki przechowywania, ograniczona zawartość mikroelementów w pożywieniu, niestaranne przygotowywania posiłków w domu, stosowanie częstych diet, to powody niedoborów składników odżywczych potrzebnych twojemu organizmowi.

Zapytasz, to komu w końcu potrzebne są suplementy diety?.

Starsi ludzie mają często niedobór witaminy D, odpowiadającej za procesy zachodzące w kościach, które są ważne dla organizmu, ponieważ wpływają jednocześnie na uszkodzenia, odnowę i naprawy
układu kostnego.
Dochodzi też, do zmniejszania zaopatrzenia w witaminę B12, dlatego
że z upływającymi latami, obniża się jej przyswajalność.

Dzieci i młodzież szkolna muszą spożywać dużo wapnia potrzebnego
do stabilności kości oraz zapobiegającego osteoporozie.

Sportowcy amatorzy, a szczególnie sportowcy wyczynowi muszą pamiętać, ze niedobory składników odżywczych, wpływają u nich na poziom wydolności, bardziej niż u osób mało aktywnych fizycznie.
Wpływają na wydajność treningów i zdolność organizmu do regeneracji. U sportowców bardzo ważny jest system odpornościowy, dlatego używając substancji zawierających cynk, aminokwasy, witaminę C, kwasy tłuszczowe omega 3 uodparniają one organizm na choroby.
Ma to duże znaczenie dla treningów wytrzymałościowych.

Osoby z grupy ryzyka, do których zalicza się palaczy tytoniu, nadużywających alkohol, czy regularnie zażywające leki, to osoby dla których substancje uzupełniające są bardzo zalecane.

Preparat uzupełniający, czyli suplement może być pomocny wtedy,
gdy jest dobrze przystosowany pod względem składu do indywidualnej potrzeby życiowej.
Wiek i płeć, zawód, uprawianie sportu, stan zdrowia, używki, sposób odżywiania, stres itp. to czynniki, które mają decydujący wpływ na przyjmowanie suplementów.

Koleiny artykuł w środę o  odżywianiu, które wpływa na system odpornościowy.

Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
e-mail: jamnik16b1@obemail.com
twitter: @BielunWojciech

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge