Suplementy witaminowe – witamina D.

Witam.

Osoby z nadwagą są bardziej narażone na niedobór witaminy D. Przyczyną tego jest to, że komórki tłuszczowe wchłaniają tę witaminę,.
Zatrzymując ją, powodują, że nie funkcjonuje tam, gdzie jest przydatna.
Dlatego  osoby z nadwagą mają większe zapotrzebowanie  na tę witaminę, niż osoby o właściwej wadze. Wszyscy ci, którzy maja kłopoty z nadwagą powinni przyjmować właściwą porcję dzienną tej witaminy. Brak witaminy D w dużej mierze może przyczynić się do rozwoju choroby płuc, raka, cukrzycy, wysokiego ciśnienia, schizofrenii,
czy stwardnienia rozsianego. Witamina ta, również wpływa na zdrowe kości, zapobiega krzywicy u dzieci i osteoporozie u ludzi starszych. Naprawia tkankę płucną i obniża insulino odporność.

Witamina D powstaje pod wpływem działania słońca na skórę. Tym sposobem organizm otrzymuje aż 90 procent tego związku. Dawka dzienna konieczna do utrzymania zdrowia powinna wynosić ok. 25
mikrogramów. Trzeba powiedzieć, że zarówno nadmiar jak i niedobór, tej witaminy w organizmie może szkodzić. Do przedawkowania dochodzi w wyniku przyjmowania wyższej ilości, niż zalecana.
Skutkiem tego jest: utrata apetytu, nudności, zwiększenie uczucia pragnienia, osłabienie, częste oddawanie moczu, pocenie się, niesmak
i pieczenie w jamie ustnej. Ale też powoduje wapnienie żył i zaburzenia w funkcjonowaniu nerek.
Niedostatek w organizmie witaminy D, to zbyt krótkie przebywanie na słońcu, ale też stosowane coraz częściej  filtry przeciwsłoneczne skutecznie chroniące przed silnymi promieniami słonecznymi. Musimy pamiętać, że słońce jest źródłem ciepła i światła. Bez niego nie ma życia. Energię słoneczną kumulować potrafią tylko rośliny i kiedy spożywamy codziennie świeże owoce i warzywa, dostarczamy organizmowi energię Słońca.
Powinniśmy sobie zdawać sprawę, ze zdolność organizmu do czerpania tej witaminy z przebywania na słońcu, spada wraz z wiekiem.
Im człowiek starszy,dawka dobowa powinna być większa, w tej sytuacji
przyjmujmy codziennie wysokiej jakości suplement z witaminą D.

Pokarmowymi źródłami witaminy D są:
tran, oleje rybne, ryby / dorsz, tuńczyk, śledź, makrela, sardynki, ale też jaja i grzyby shitake.
Nasza zwykła dieta nie zawiera wystarczającej ilości witaminy D, dlatego też niektóre produkty są wzbogacane tą witaminą.
W USA wzbogacane są np: mleko, jogurty, płatki śniadaniowe, sok pomarańczowy, margaryny. W krajach europejskich margaryna i płatki śniadaniowe.

w środę o witaminie E.

Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
jamnik16b1@obemail.com
twitter @BielunWojciech

 

5 thoughts on “Suplementy witaminowe – witamina D.”

  1. Admiring the commitment you put into your site and
    detailed information you provide. It’s awesome to come across a
    blog every once in a while that isn’t the same out of date rehashed information. Wonderful read!
    I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my
    Google account.

  2. whoah this weblog is excellent i really like reading your posts.
    Keep up the good work! You understand, many persons are looking around for this
    information, you can aid them greatly.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge