Trochę wskazówek i podpowiedzi…..

Po przeczytaniu poprzedniego artykułu zakładam, że postanowiłaś zmienić swoje życie. Chcesz teraz  zmienić nawyki żywieniowe, żyć aktywnie, ćwiczyć. Przeczytaj dokładnie wskazówki, które mogą być przydatne w nowej rzeczywistości.

Jeżeli do tej pory nie angażowałaś się w aktywność fizyczną i będzie to twoje pierwsze podejście, zacznij trening bardzo powoli, w swoim tempie. Niech to będzie początkowo dziesięć- piętnaście  minutowy marsz, spokojny bez porywów, unikniesz wtedy bólu i zniechęcenia.
Trening powinien być przyjemny i sprawiać ci przyjemność, w przeciwnym razie zniechęcisz się do następnego treningu.
Spróbuj różnych ćwiczeń gimnastycznych, aż znajdziesz te, które będą ci najbardziej odpowiadały.
Planując trening wyznacz sobie godziny i staraj się trzymać tego terminu, a ćwiczenia staną się częścią  kolejnych dni. Wydłużaj go
w miarę możliwości do trzydziestu minut. Trenować możesz o każdej porze dnia. Niektóre osoby wybierają poranki, ponieważ w natłoku późniejszych zajęć w ciągu dnia nie starcza im czasu, a ponad to rano mają więcej energii a organizm spala tłuszcz, a nie zjedzone wcześniej
śniadanie.
Doskonal tempo swojego marszu, aż zaczniesz pokonywać dystans
1,5 kilometra w czasie 15 -16 minut.  Nie będzie  to łatwe, ale trening czyni mistrza. szykuj się do następnego celu, jakim będzie pokonanie
podwojonego dystansu w czasie  przynajmniej 30 – 32 minut. Zbliżysz się do tempa marszu przeciętnego piechura. Na swoje spacery wybieraj różne trasy, w ten sposób unikniesz monotonności jednej
i tej  samej drogi. Nie bój się deszczu czy śniegu, ale jeżeli wolisz w te dni zostać w domu, to poćwicz aerobik przy muzyce, lub wymyśl sobie nowe ćwiczenia gimnastyczne.
Jeżeli masz możliwości ćwiczenia w grupie to jeszcze lepiej, trening będzie przyjemniejszy i bardziej aktywny. A w słabsze dni będziesz mogła liczyć na wsparcie ze strony kolegów z grupy.
Staraj się  zwiększać aktywność w ciągu dnia, będzie to bardzo korzystne dla ciebie. Jeżeli możesz zrezygnuj z samochodu, tramwaju czy autobusu, krótkie odcinki pokonuj pieszo. Jeżeli masz  pracę siedzącą, w przerwach wykonuj kilka ćwiczeń rozciągających a nawet pompek. Poprawi to krążenie, zwiększy energię do wykonywania czynności.  Staraj się zachować pozytywne nastawienie do swoich codziennych treningów. Przypominaj sobie, że dzięki nim zyskujesz zdrowie.

Nie przesiaduj każdego dnia wieczorem przed telewizorem. Nawet
coś oglądając  ćwicz np: na rowerku stacjonarnym, albo w czasie przerw reklamowych, spróbuj trochę gimnastyki. Raz  brzuszki, raz pompki i następnie trochę ćwiczeń rozciągających np: skłony w przód
i skłony w bok.
Najważniejsze, żeby zacząć się ruszać. Już dzisiaj. Duża grupa społeczeństwa prowadzi siedzący tryb życia, ale ty nie bądź częścią
tej schorowanej grupy.

do soboty.

Jeżeli masz problemy z nadwagą lub niedowagą, proszę o kontakt.
Informuję, że prowadzona jest Szkoła Prawidłowego Odżywiania.
Chcesz nauczyć się prawidłowego odżywiania, cieszyć się wspaniałą
figurą, mieć dobre samopoczucie, zadziwiać super kondycją. Zapraszam.
A po ukończeniu 12 lekcji i odesłaniu kompletu ankiet, otrzymasz
Certyfikat.
Wojciech Bieluń
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
jamnik16b1@obemail.com
723-976-564
twitter  @Bieluń Wojciech.

 

 

43 thoughts on “Trochę wskazówek i podpowiedzi…..”

  1. No matter if some one searches for his vital thing, thus he/she wishes to
    be available that in detail, thus that thing is maintained over here.

  2. Wonderful post however , I was wanting to know
    if you could write a litte more on this subject? I’d be very grateful if you could elaborate a little
    bit further. Thanks!

    1. thanks for posting
      This article Pisa physical activity. For this you need to approach quietly, do not do anything by force.
      Training must be quiet, must bring joy.
      You have to start with small steps and little by little increase the intensity of your workout. I know about this because I ran approx. 50 marathons and marathons great a length of 100 kilometers. If you have any questions, contact addresses are below the article.
      Regards.

  3. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to
    my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you
    would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything.
    I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new
    updates.

  4. I think that everything published was actually very
    logical. But, think about this, what if you composed a catchier
    title? I ain’t saying your information is not good., but what
    if you added a headline to possibly grab folk’s attention? I mean Trochę wskazówek i
    podpowiedzi..Zdrowy Styl Życia | Zdrowy Styl Życia is kinda boring.
    You ought to look at Yahoo’s front page and note how they write article
    titles to get people interested. You might add a video or
    a picture or two to get people interested about everything’ve got to say.

    Just my opinion, it could bring your blog a little bit more interesting.

  5. excellent issues altogether, you simply received a logo new reader. What might you suggest in regards to your put up that you made some days in the past? Any positive?

  6. If you are going for most excellent contents like I do, just pay a visit this web page daily for the reason that it offers feature contents, thanks

  7. Wow, superb blog format! How lengthy have you ever been blogging for? you make blogging glance easy. The full look of your web site is wonderful, let alone the content material!

  8. Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon everyday. It’s always interesting to read articles from other authors and use something from their websites.

  9. Great weblog here! Also your website loads up fast! What web host are you the usage of? Can I am getting your associate hyperlink to your host? I desire my web site loaded up as fast as yours lol

  10. Excellent way of describing, and nice post to take information concerning my presentation topic, which i am going to convey in academy.

  11. I have learn a few just right stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I wonder how a lot effort you put to create such a excellent informative web site.

  12. I’m so happy to read this. This is the type of manual that needs to be given and not the accidental misinformation that is at the other blogs. Appreciate your sharing this greatest doc.

  13. Hi! I’m at work surfing around your blog from my new iphone 4! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Keep up the fantastic work!

  14. Hello! I’m at work surfing around your blog from my new iphone 4! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Keep up the outstanding work!

  15. Hey There. I found your blog using msn. This is a very well written article. I’ll be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post. I will certainly return.

  16. Great weblog here! Also your web site lots up fast! What web host are you the use of? Can I get your associate hyperlink to your host? I wish my website loaded up as fast as yours lol

  17. I just could not depart your web site before suggesting that I really enjoyed the usual information a person provide to your visitors? Is going to be back regularly to investigate cross-check new posts

    1. thanks for posting
      For several years, deals with the theme of healthy eating, I’m the coach Wellness. Very much I talk with my clients, lest aware of what is obesity and how to get rid of it. Read all the articles, there are 62, and a new show on Wednesdays and Saturdays at http://www.zdrowystylzycia.net.pl for easier append find your first step. Show this address all of your friends.
      Regards.

  18. thank you for posting
    write if you have trouble with overweight. We can confidently talk, I’m trenerwm Wellness and help
    people get rid of excess weight.
    Regards.

  19. My brother recommended I might like this web site. He was totally right.
    This post actually made my day. You cann’t imagine just how much
    time I had spent for this info! Thanks!

  20. I’m not sure exactly why but this web site is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this issue or is it a issue on my end? I’ll check back later on and see if the problem still exists.

  21. I do accept as true with all of the ideas you have offered
    on your post. They are very convincing and will definitely work.
    Nonetheless, the posts are too brief for beginners.
    May you please lengthen them a bit from subsequent time?
    Thanks for the post.

  22. I think other web site proprietors should take this web site as an model, very clean and magnificent user friendly style and design, as well as the content. You are an expert in this topic!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge