Twoje odżywianie, to sposób na lepszą obronę systemu odpornościowego

Witam

Dbasz o zdrowie, prowadzisz aktywny tryb życia, twoja dieta jest zbilansowana, niby wszystko jest w porządku.
Ale zastanawiałaś się czy twój system odpornościowy organizmu działa sprawnie?. Czy dobrze zabezpieczasz się przed chorobami , infekcjami?

Odpowiednia dieta wzmacnia odporność organizmu.

Aby bronić swój organizm przed chorobami potrzebujesz składników odżywczych będącymi jednocześnie budulcem i substancjami ochronnymi.
Takim składnikiem  na pewno jest białko, dostarczające materiał budowlany dla przeciwciał chroniącymi przed chorobami.

Mikroelementy, takie jak selen i cynk są też ważne w pożywieniu, ponieważ wpływają na produkcję komórek odpornościowych i przeciwciał.
Selen jest niezbędny dla działania enzymów, które chronią komórki
przed wolnymi rodnikami. Selen działa przeciwzapalnie.

Selen współpracując z witaminą C, hamuje pierwsze objawy choroby.

Spożywając zawarty w warzywach błonnik, a także probiotyki
wspomagasz swoją zdrową florę jelitową, wzmacniając linię systemu
od wewnątrz. Probiotyki, to żywe kultury bakterii, które bez przeszkód przebywają drogę żołądek – jelita. A, że posiadają dużą siłę oporu wobec kwasów, enzymów, soli żółciowych, docierają do jelita grubego
będącego miejscem tak zwanej flory jelitowej.
Źródłem naturalnych probiotyków są np: kiszone ogórki, kwaszona kapusta, zsiadłe mleko, naturalne jogurty.
Na opakowaniach produktów szukaj informacji….zawierają żywe kultury bakterii……

Można powiedzieć krócej:
Probiotyki, to nie strawione składniki produktów żywnościowych,
w tym również błonnika, które dostają się do jelita grubego, pobudzając wzrost komórek odpornościowych.

Stały  dopływ w pożywieniu substancji zwanych probiotykami jest w stanie
zapobiegać infekcjom.

Błona śluzowa jelit  przyswaja składniki pożywienia a że jest powiązana bezpośrednio z tak zwaną tkanką limfoidalną, która związana jest  z jelitem, staje się ważnym elementem twojego systemu odpornościowego.
Dla dobrej pracy systemu z jednej strony potrzebne są zdrowe jelita,
a z drugiej składniki pochodzące z jedzenia jak; witamina C, beta-karoten,witamina E, witaminy z grupy B, składniki  białka,
wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega3, żelazo, selen, błonnik, wtórne składniki roślinne oraz substancje wytwarzane ze sfermentowanych produktów żywnościowych.

Stan odżywienia ma duży wpływ na system odpornościowy.

Pamiętaj o niedoborze proteinowo-energetycznym i koniecznych
do życia mikroskładników odżywczych takich jak witaminy i mikroelementy. Również
o tym, że zbyt duże ilości tłuszczu, cukru,
alkoholu i używek jest niekorzystna dla systemu odpornościowego.

Prawdziwym hitem wśród substancji odżywczych, które wpływają na twój system odpornościowy jest witamina C /kwas askorbinowy/,
pobudza ona zdolności obronne białych ciałek krwi.
W przypadku infekcji zawartość witaminy C w białych ciałkach krwi
gwałtownie spada w ciągu kilku godzin. Komórki obronne systemu
potrzebują dostawę witaminy C, aby przetrwać i zwalczyć wirusy.

Istnieją również inne witaminy wspomagające twoje zdrowie.
Witamina A – to prawidłowe funkcjonowanie skóry i błon śluzowych,
co czyni je ważnymi elementami ochrony przed chorobami.
Witaminy z grupy B, a szczególnie dla odporności istotne witaminy B6
i B12 oraz kwas foliowy.
Witamina E – antyoksydant, który wyłapuje i likwiduje nadmiar wolnych rodników.

Ciesz się smakiem i wzmacniaj system odpornościowy.

Ciesz się smakiem potraw, to też element wzmacniający system odpornościowy, a pochodzący z twojej kuchni.
To liczne zioła, przyprawy i warzywa, które urozmaicają smak potraw.
Dodatkowo ich składniki, czyli wtórne substancje roślinne wzmacniające odporność. Można tu wymienić
barwniki, substancje zapachowe i smakowe ze związkami siarki w czosnku, cebuli, chrzanie, pieprzycy, szczypiorku, kapuście, gorczycy.

Jeszcze innym sprzymierzeńcem wzmacniania systemu odpornościowego są wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega3, ponieważ wpływają na regulacje metabolizmu, są przeciwwagą dla
innych hormonów tkankowych wspierających stany zapalne.
Warto wspomnieć o glutaminie, która jest aminokwasem i występuje
w organizmie w dużych ilościach. Uważana jest za najważniejsze źródło
energii dla komórek odpornościowych i zapobiega uszkadzaniu wewnętrznej ściany układu trawiennego.

Kto spożywa codziennie pięć porcji owoców i warzyw, wzmacnia swoje
siły obronne w najlepszy
sposób.

Jelita, to duży organ odpornościowy, stanowiący około 80 procent
całego twojego układu odpornościowego. Poprzez spożywanie różnorodnych pokarmów, wywierasz wpływ na zdrową równowagę różnych typów bakterii w jelitach.

Zmartwienia  wywołują choroby. Śmiech jest najlepszym lekarstwem.
Kto tryska  humorem i cieszy się równowagą psychiczną, ten wzmacnia prawidłowa ochronę zdrowia w najlepszy z możliwych
sposobów.

Wojciech Bieluń
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
723- 976- 564
e- mail: jamnik 16b1@obemail.com
twitter: @BielunWojciech

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge