Utrzymuj wagę i nie przegrywaj z efektem jo-jo.

Osiągnęliśmy taki moment w historii ludzkości, kiedy nie można już dłużej tolerować naszych złych nawyków. Stoimy nad przepaścią i albo
spadniemy w otchłań chorób, biedy i zniszczenia, albo wybierzemy zdrowie, długowieczność i obfitość. Potrzeba tylko odwagi do zmian.
T. Colin Campbell i Thomas M. Campbell.

Witam.

Gustujemy w produktach wysoko tłuszczowych i nisko  błonnikowych,
które nie wpływają dobrze na nasze zdrowie. Wybieramy produkty
według smaku i zapachu. Wybór ten nie jest aż tak ważny,
jak się może wydawać. Dlatego składniki diet osób odchudzających,
są niewłaściwie zbilansowane ze względu na małą wartość odżywczą.

Odpowiednie odżywianie, to znaczy zdrowy styl życia, ale źle przygotowana dieta, to gwarancja wielu chorób.
Przestrzegaj prostych rad, żeby cieszyć się zdrowiem do późnych lat.

Mało kto wie, że kalorie w połączeniu z metabolizmem mają tak naprawdę wpływ na twoją wagę, a nie same kalorie.
Stąd też, właśnie odpowiednie odżywianie, ruch i mniej stresu
pozwolą ci uniknąć efektu jo-jo.

Możesz przekonać swoich najbliższych do zmiany trybu życia,.
a w efekcie do poprawy samopoczucia. Zaproponuj uprawianie sportu,
a jeżeli już są aktywni fizycznie wytłumacz im, że organizm potrzebuje
energii i mikroelementów dla utrzymania pracy mięśni.
Stąd w diecie powinno znaleźć się białko, węglowodany i tłuszcze,
w odpowiednich proporcjach.

Ty sama musisz zadbać o to, żeby efekt jo-jo nie zrujnował , tak ciężko
wypracowanego zwycięstwa. Bo gdy dieta się kończy, pojawia się chęć
powrotu do poprzedniego jedzenia. Nie zdajesz sobie sprawy, że organizm w dalszym ciągu utrzymuje spowolniony metabolizm.
Wracając do starych nawyków, organizm obawiając się nieregularnych posiłków, powróci do oszczędzania zapasów. A otrzymywane pożywienie będzie zużywał oszczędniej, by odbudować zapasy tkanki tłuszczowej. To jest właśnie powodem do powracania masy ciała
z przed odchudzania, a także jej wzrostu.

Aby temu zapobiec, spożywaj ok. 22 kalorii na 1 kilogram masy ciała.

Pamiętaj, że uzależnienie od słodyczy / czekolada, batoniki itp./ może też być przyczyną efektu jo-jo. Duża ilość cukru w diecie nie jest wskazana. Kubki smakowe nie pozwolą zrezygnować z kolejnych porcji słodyczy.

Utrzymanie wagi jest o wiele trudniejsze niż sama utrata zbędnych kilogramów. Szczególnie w starszym wieku.
Dlatego pamiętaj, jem wtedy, kiedy jestem głodna a nie wtedy gdy ktoś
zaproponuje jakiś posiłek.
Posiłek kończ lekko syta, nie przejedzona.
Zamień wysokokaloryczne przekąski, gdy poczujesz głód na owoce, bakalie lub przekąski pełnoziarniste.
Nie zapominaj, że dieta to pieczywo razowe lub żytnie, warzywa, owoce lub orzechy. Cukier zamień na miód. Warzywa spożywaj na surowo lub grilowane, zmniejszysz straty witamin, składników mineralnych i smaku. Gotuj na parze, te potrawy odchudzają i nie
zmniejszają wartości odżywczej posiłku.
Korzystaj z przypraw, poprawisz smak potraw a zdrowe jedzenie
nie będzie  się kojarzyć z niesmacznym.
Gdy zaczniesz używać dużej ilości ziół i przypraw, będziesz miała w kuchni naturalną aptekę. Przyprawy pobudzają apetyt i wspomagają wytwarzanie śliny i soku żołądkowego / chili, imbir, pieprz, papryka,
chrzan, goździki./ Wpływają na wydzielanie się żółci np; anyż, kminek,
piołun, mięta pieprzowa.
Wspomagają trawienie, łagodzą skurcze i wzdęcia np; anyż, bazylia, cząber, koperek, czosnek, owoce jałowca, majeranek… Korzystnie
wpływają na płynność krwi: chili, papryka, rozmaryn, czosnek.
Także działają antybakteryjnie; koper włoski, czosnek, pieprzyca, chrzan,goździki, kurkuma. Zioła kuchenne takie jak: pietruszka, szczypiorek oraz świeży chrzan przyczyniają się do  zaopatrzenia organizmu w witaminę C oraz potas. Dotyczy to też ziół mrożonych.

Wystarczy przestrzegać kilku prostych zaleceń, aby jak najdłużej
cieszyć się dobrym zdrowiem
. Najważniejsze to odpowiednie żywienie,
więcej ruchu i mniej stresu.

Jedzenie które leczy.
2 marchewki, 250gram ziemniaków, 2 korzenie pietruszki,
200g buraków/ gotowanych/, 1 cebula, 125 gram płatków owsianych,
1 jajko, sól, pieprz, 1 łyżeczka kopru włoskiego, 2 łyżki natki pietruszki,
papryczka chili, 1/2 łyżeczki kminu, sok z 1 cytryny, 200 gram jogurtu
naturalnego, 4 łyżki oleju.

Marchew, ziemniaki, pietruszkę i buraki zetrzeć na drobnej tarce.
Cebulę pokroić w drobną kostkę. Warzywa zmieszać z płatkami owsianymi. Dodać jajko. Doprawić solą i pieprzem. Do jogurtu dodać nasiona kopru rozdrobionego w moździerzu, kmin, chili, sok z cytryny.
Doprawić solą i pieprzem.
Smażyć na patelni z rozgrzanym olejem
Można podawać z sosem.

Spotykamy się w najbliższą środę.

Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweoszywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
mail: jamnik16b1@obemail.com
twitter: @BielunWojciech

 

 

 

 

 

 

 

One thought on “Utrzymuj wagę i nie przegrywaj z efektem jo-jo.”

  1. Panie Wojtku SUPER ROBOTA!!! Dokładnie wartość odżywcza,a nie tylko same liczenie kalorii i co najważniejsze jakość przed ilością i odpowiednie proporcje,bo inaczej to można umrzeć z głodu i chorób.
    Biały cukier to naprawdę biała śmierć.Kiedyś ludzie nie znali tego paskudztwa i pomimo braku licznych leków ludzkość przetrwała ,a choroby cywilizacyjne były rzadkością. Jedli jednak bardzo dużo pokarmów roślinnych i długo nie znali zbóż.
    PS. ; Dotyczy mojego poprzedniego komentarza.Piastów oczywiście piszemy z dużej litery.Przepraszam za błąd wynikły z pospiechu.
    Pozdrawiam serdecznie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge