Uważaj…. na nadmiar insuliny

Insulina- to hormon wytwarzany w organizmie w komórkach trzustki, utrzymuje prawidłowe stężenie cukru/ glukozy/ we krwi.
Wolne rodniki– to uboczne produkty procesów przemiany materii, niszczą błony  komórkowe
.

Uważaj, spożywany w dużej ilości cukier podwyższa niebezpiecznie poziom cukru we krwi.Organizm broniąc się wydziela insulinę
z trzustki, co powoduje nagły wzrost poziomu tego hormonu.
Komorki wchłaniają cukier i albo go spalają  zamieniając w energię,
albo odłożą w postaci tkanki tłuszczowej.
Pamiętaj, że nadmiar insuliny może wywołać dużo złych skutków zdrowotnych jak: cukrzyca, wysokie ciśnienie krwi, wysoki poziom cholesterolu, chorobę Alzheimera, nowotwory i oczywiście nadwagę.
Również pamiętaj o tym, jedzenie w nadmiernych ilościach cukru zawartych w owocach, będzie skutkowało powstawaniem tkanki tłuszczowej. I dopóki poziom insuliny będzie wysoki, tłuszcz będzie odkładał się w organizmie.
Nawet małe jego ilości osłabiają  naczynia krwionośne  i zwiększają ryzyko nadciśnienia oraz choroby układu krążenia.
Gdy podwyższony poziom insuliny, utrzymuje się przez parę godzin, powoduje że insulina usuwa cukier z krwi, obniżając jego poziom, co ma wpływ na wzrost twojego apetytu, ponieważ organizm aby przywrócić normalny poziom krwi musi otrzymać porcję energii.
Powstaje błędne koło, raz poziom cukru rośnie i wtedy zwiększa tkankę tłuszczową a raz maleje, co też nie jest dobrym rozwiązaniem,
gdyż wpływa na pracę mózgu dla którego glukoza jest paliwem. Komórki nie mogą wytwarzać energii i czujesz się zmęczona i osłabiona.
Taka sytuacja wpływa na powstawanie wolnych rodników, które niszczą komórki.|Wolne rodniki powodują stany zapalne, wywołując  wiele chorób. Szczególnie dla cukrzyków nawet niewielki wzrost cukru we krwi i powstanie dużej ilości wolnych rodników jest niebezpieczne.

Insulina hamując spalanie zgromadzonego tłuszczu, pobudza powstawanie cholesterolu w wątrobie, zaburza działania enzymów
powodując, że organizm przestaje produkować kwasy tłuszczowe omega-3.
Musisz wiedzieć, ze cukier powoduje również wydalanie z organizmu wapnia i magnezu. W tej sytuacji trudno o uzupełnianie niedoborów
minerałów, co w rezultacie sprzyja rozwojowi osteoporozy. Zatrzymywanie sodu i związane z tym zatrzymywanie płynów, zwiększa masę naszego ciała. Także zatrzymywanie soli w nerkach
przez podwyższony poziom insuliny powoduje podwyższenie ciśnienia krwi.

Podsumowując:
Nadmiar insuliny we krwi jest bardzo poważnym problemem zdrowotnym, prowadzi do nadwagi a także chorób serca, nowotworów i innych schorzeń.Posiłek zawierający cukier powoduje podwyższenie insuliny, a kilka takich posiłków dziennie sprawia,że poziom insuliny przez cały czas jest wysoki.
Proszę również pamiętaj, ze insulina wpływa na proces starzenia się.
Osoby długo żyjące spożywają bardzo niewielką ilość cukru i mają niski poziom insuliny. Trzeba czytać dokładnie etykiety i szuka nie tylko na nich słowa cukier, ale nazwy z przyrostkiem oza. Substancje te to odmiany cukru jak: fruktoza, glukoza, laktoza, maltodekstryna.

Jeżeli produkt zawiera więcej niż 4 gramy cukru lub jego odmian w porcji, zrezygnuj z niego.

do środy.
Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77

Jeżeli masz problemy z nadwagą lub niedowagą, czy wprowadzeniem
do swojego jadłospisu zdrowej żywności, proszę o kontakt. Pomogę.

 

Jedna myśl nt. „Uważaj…. na nadmiar insuliny”

  1. Witam Panie Wojtku
    Węglowodany są podstawą życia i z pewnoscią bardzo trudno je zupełnie wyeliminować z naszej diety,a natomiast dieta zbyt uboga w nie(drastycznie małe ilości węglowodanów), nie jest korzystna dla osób odchudzajacych się.Jednak ma Pan rację,że dziś ludzie zjadaja zdecydowanie za dużo węglowodanów,szczególnie prostych i stąd epidemia nadwagi i otyłości i chorób.Cóż począć ,jak większość ludzi lubi słodkie i tłuste smaki,z których nie chcą zrezygnować.Niestety płacą za to bardzo wysoką cenę.Gdyby się postarali,to nasze kubki smakowe można „oduczyć” chemicznych i niezdrowych smaków i „nauczyć” odczuwać smak w zdrowych i wartosciowych produktach.Każdy może to zrobić,ale musi chcieć i działać.
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge