Witamina uszczęśliwiająca nerwy.

Witam.
Witamina B, a tak naprawdę grupa witamin rozpuszczalnych w wodzie, ogrywająca poważną rolę w procesach komórkowych. Wszystkie witaminy z grupy B mają ogromny wpływ na działanie układu nerwowego. Łagodzą nie tylko nasze zdrowie psychiczne, ale
pełnią różne role w organizmie.
Na przykład:
witamina B1 odpowiada za prawidłową pracę mięśni, funkcjonowanie układu nerwowego, a także gojenie się ran i odczuwanie bólu.
witamina B2 odgrywa rolę w procesach przemiany materii, wspomagając układ odpornościowy. Ułatwia procesy rozkładu węglowodanów, tłuszczy i białka.
witamina B6 reguluje prawidłowe działanie układu nerwowego, wpływa na ciśnienie krwi, skurcze mięśni, pracę serca, podnosi odporność organizmu.
witamina B7 wpływa na prawidłową przemianę materii, a zwłaszcza glukozy której stabilizuje poziom. Dlatego jest ważna dla cukrzyków.
Można też wymienić jeszcze witaminy B5, B9, B12.

Chciałbym zatrzymać się na witaminie B3, która wspomaga nasz organizm w  procesie wdrażania zdrowego stylu życia.
Mówimy o niej witamina uszczęśliwiająca nerwy, ponieważ korzystnie działa na system nerwowy i stan psychiczny człowieka.
Witamina B3, nie tylko rozpuszcza się w wodzie, ale też w alkoholu
i glicerynie. Jest odporna na wysoką temperaturę, na działania kwasów
i ługów, ale też nie ulega wpływom promieni ultrafioletowych. Należy do witamin, których nadwyżki wydalane są z moczem. Ma wpływ na rozszerzanie naczyń krwionośnych.
Jej prosta budowa chemiczna umożliwia bardzo szybkie przedostawanie się niacyny z pożywienia do komórek organizmu.
Nasz organizm jest tak zaprogramowany, że gdy wystąpią braki witaminy B3, to zaraz uruchamia własną produkcję niacyny w toku przemiany materii z aminokwasu, który występuje w chudym serze, mięsie, rybach i drobiu.
Można powiedzieć, że niacyna jest ważną substancją, ponieważ wytwarza energię w komórce organizmu. Witamina ta, reguluje również poziom cholesterolu we krwi, dlatego zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Poziom cholesterolu obniża 22 procent, ale też
o 52 procent tłuszczu.

Głównym źródłem witaminy B3 są miedzy innymi: drożdże piwne,zawierają 35,5mg/100g, orzechy ziemne 24,2mg,
otręby pszenne 21mg, rośliny strączkowe, sery, pełne ziarna, migdały, kasza gryczana, soja, pomidory.
Nadmiar spożycia cukru w tym miodu, słodyczy, napojów słodzonych wpływa na utratę niacyny, powodując szereg zaburzeń chorobowych,
a wpływ na pogarszanie wchłaniania  tej witaminy przez organizm ma kawa, antybiotyki, tabletki nasenne, alkohol, herbata i cukier.
Bezpieczna maksymalna dawka nie powodująca ryzyka efektów ubocznych, to dla dzieci od roku do 8 lat – 15mg; mężczyzn w przedziale 19-70 lat 35mg, a u kobiet w tym samym przedziale wiekowym 35mg.

Niedobór witaminyB3 w organizmie to: nadwrażliwość nerwowa, stany apatii, bezsenność, bóle głowy i migrena, mdłości, biegunka, choroby skórne, a także depresja, schizofrenia, ADHD.

do środy
w najbliższych artykułach  o efekcie jo-jo.

Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
jamnik16b1@obemail.com
twitter @BielunWojciech

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge