Zadbaj o swoje serce stosując prawidłowo zbilansowaną dietę.

Witam

Człowiek jest młodym i zdrowym tak długo, jak zdrowy jest jego organizm.
Choroby serca i układu krążenia, to najczęstsza przyczyna zgonów. Duże znaczenie w zapobieganiu tego zjawiska mają nawyki żywieniowe.

Ochronę serca możesz poprawić, spożywając składniki  odżywcze
bogate w :
substancje mineralne, magnez, wapń, selen…., kwas foliowy,
witaminy B6 i B12, wtórne minerały roślinne, witaminy antyoksydacyjne
np: witaminy E i C, beta-karoten, proste wielonienasycone kwasy tłuszczowe
  omega3.

Doceń wreszcie błonniki, które obniżają poziom cholesterolu,
pektyny i otręby owsiane.

Wiążą one cholesteryn zawarty w żywności z kwasami żółciowymi powstałymi z cholesterolu  będącego w organizmie.
Po pewnym czasie, to połączenie zostaje usunięte z organizmu
wraz z błonnikami jako odpad, ale wytworzone duże ilości kwasów żółciowych, zmniejszają poziom cholesterolu.

Coraz częściej mówi się również o wpływie błonnika na przemianę
tłuszczu i cholesterolu.

Dieta bogata w błonniki rozcieńcza zawartość  tłuszczów w pożywieniu.

Efekty ochronne, których nie należy lekceważyć, to działanie kwasów tłuszczowych omega3. Wpływają  na obniżenie kwasów tłuszczowych
prostych we krwi, reagują dodatnio na ciśnienie krwi, eliminują w znacznym stopniu zbrylania się płytek krwi. Poprawiają też, właściwości osocza krwi i regulują rytm serca.

Spożywaj ryby tłuszczowe żyjące w zimnych wodach, dwa razy w tygodniu,
zredukujesz ryzyko choroby wieńcowej/ naczyń wieńcowych serca/.
Optymalna dzienna dawka, to 0,3 – 0,4 grama kwasów tłuszczowych omega3.

Twoje komórki, zaatakowane przez rodniki tlenu, utleniają się i starzeją.
Na szczęście organizm twój rozwija system ochronny w którym działają składniki odżywcze zwane antyoksydantami: witaminy E i C,
różne karoteny, oraz drugorzędne substancje
roślinne. Zadaniem ich jest unieszkodliwienie wolnych rodników.

Palenie postarza. Bądź łaskawa dla swojego organizmu i zrezygnuj z nikotyny, ponieważ najwięcej antyoksydantów zużywa on podczas palenia.

Witaminę E i C i beta karoten możesz przyswajać w formie naturalnej, czyli spożywaj duże ilości warzyw i owoców. Nie obawiaj się zagrożenia
przedawkowania tych witamin.

Jeżeli chodzi o witaminę C, to dawka dzienna wynosi 100-150mg,
natomiast porcja witaminy E, oscyluje  w granicy od 2 do 30 mg,
beta-karoten  to od 2 do 4 mg. Te ilości to podwójne, przeciętne zalecane minimum.
Większą ilość możesz uzyskać tylko dzięki preparatom witaminowym,
ale powinnaś skontaktować się ze swoim lekarzem.

Warzywa i owoce, to coś więcej niż preparaty witaminowe łącznie z błonnikami. Zawierają bowiem wtórne składniki roślin.

Warzywny duet: pomidory plus awokado zawiera dużo składników
chroniących tętnice i odgrywa pozytywną rolę w zapobieganiu chorób
serca. W pomidorach jest zawarta likopina, która miedzy innymi obniża
poziom cholesterolu, a awokado alfa-karoten, który jest silnym przeciwutleniaczem, dodatkowo wpływa też na antymiażdżycowe
mechanizmy obronne organizmu i jeszcze dodatkowo opóźnia proces
starzenia.

Pyszny sos do pomidorów: zmiksuj awokado z oliwą i sokiem cytrynowym.

Wtórne składniki roślin znajdziesz w łupinach winogron i czerwonym winie. Chronią cholesterol przed utlenianiem, zapobiegają zlepianiu się
płytek krwi.
Działanie antyutleniające jest nawet w kakao, a szczególnie w gorzkiej czekoladzie, zielonej herbacie, jabłkach,cebuli.

Zielone, żółte, czerwone pomagają najlepiej. Spożywanie warzyw i owoców
jest bardzo zalecane.

Coraz częściej wtórne substancje roślinne są dodawane do określonych produktów: margaryn, wyrobów mlecznych, do olejów roślinnych
/ słonecznikowych, kukurydzianych, sojowych i rzepakowych/.
Powstrzymują w jelicie wchłanianie cholesterolu.
Czosnek ma pozytywne oddziaływanie na naczynia krwionośne.
Regularne spożywanie tego warzywa hamuje zakrzepy, poprawia płynność krwi, obniża ciśnienie i umożliwia spadek tłuszczu we krwi.
Przyśpiesza też transport cholesterolu z krwi do komórek
.
Orzechy sprawiają, że naczynia krwionośne stają się elastyczne.
Witaminy z grupy B, kwas foliowy maja udział w rozkładzie toksycznych aminokwasów.

W przypadku wysokiego ciśnienia dobrze jest, żebyś przygotowywała posiłki bogate w potas, warzywa / ziemniaki/, zboża / ryż/, ale z jak
najmniejszą ilością soli, serwuj duże ilości owoców
.

Mięsień sercowy jest bardzo wrażliwy na brak magnezu. Szybsza przemiana materii powoduje duże zużycie magnezu. Mając właściwości antystresowe, uważany jest za minerał zapobiegający
i leczący skurcze mięśnia, chorobę niedokrwienną serca, chroni też
przed zawałem.

Zadbaj o serce, zapewniając sobie codzienną porcję ruchu, jedz mniej produktów pochodzenia zwierzęcego. Stosuj zioła, które mają korzystny na mięsień sercowy i cały układ krwionośny.

Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnfigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
e- mail: jamnik 16b1@obemail.com
twitter: @ BielunWojciech

 

 

 

 

 

 

 

\

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge