Zasady na całe życie.

Witam.
Po przeczytaniu tych kilkudziesięciu  artykułów, jesteś świadoma, że wprowadzenie zmian w swoim życiu, promowanie nowego sposobu odżywiania zajęło trochę czasu, ale twoje samopoczucie psychiczne
i fizyczne zmieniło się zdecydowanie. Dlatego staraj się utrzymać nowe nawyki dożywotnio, pamiętając o  wszystkich zasadach, które wcześniej omówiliśmy.
A zatem; regularność posiłków w odstępach co trzy-cztery godziny,
a ostatni nie później niż trzy godziny przed snem.
Najważniejszym twoim posiłkiem będzie zawsze śniadanie, ponieważ
dostarcza energię w takiej ilości, byś mogła pracować bez poczucia głodu do południa. Posiłki uzupełniające, czy jak wolisz przekąski mają
za zadanie uzupełnienie strat energetycznych i powinny być lekkie,
mogą to być owoce, sałatki owocowe lub warzywne, owoce suszone itp.
W miarę upływu dnia twój organizm będzie potrzebował coraz mniej energii, dlatego posiłek wieczorny, nie  może być bogaty w tłuszcze,
ponieważ  spowoduje to odkładanie się tkanki tłuszczowej. Taka kolacja
również przyczyni się do problemu z zasypianiem i do pogorszenia nastroju.
Nasza dieta musi być urozmaicona i zawsze zawierać witaminy i minerały. Powinnaś wykorzystywać w swoim jadłospisie wszystkie grupy produktów, nie zapominając o rybach, warzywach,nasionach strączkowych, owocach, produktach mlecznych / jogurty, kefiry/.
Jest jedno tylko zastrzeżenie, unikaj wysoko przetworzonych produktów, ponieważ nie zawierają składników odżywczych.
Nie spożywaj jedzenia o niskiej wartości odżywczej: słodyczy,
tłuszczy nasyconych, posiłków typu fast-food, potraw smażonych
i nieświeżych.
Bądź aktywna fizycznie, bo sport to zdrowie. Uprawiaj go regularnie
o umiarkowanym nasileniu, chroniąc się przed pewnym wzrostem masy ciała. Nawet najlepiej ułożona dieta nie da wyników, bez uprawiania ćwiczeń sportowych.
Ciesz się smakiem potraw i nie głodź .Wybieraj potrawy nie pozwalające na przyswajanie  oraz wchłanianie tłuszczu, ale te które
przyśpieszą przemianę materii. Zwróć uwagę na arbuza, truskawki
i podobnego typu owoce, zawierające chrom które hamują apetyt oraz
podnoszą odporność organizmu oraz obniżą poziom cholesterolu.
Nie zapominaj o cytrusach dostarczających przeciwutleniaczy
powstrzymujących proces starzenia się komórek, ułatwiajacych
pracę przewodu pokarmowego.
Ważne  witaminy z grupy B w warzywach strączkowych: obniżają
ilość  tłuszczu w organizmie.
Spożywaj nabiał  przyczynia się on do utraty wagi i utrzymuje ją na odpowiednim poziomie, dzięki zawartym w nim białku. Nabiał zawiera
wapń potrzebny organizmowi do regenerowania układu kostnego,
oraz poprawia nastrój eliminując rozdrażnienie.

następne spotkanie w środę,
o piramidzie zdrowej żywności.

Wojciech Bieluń
723-976-564
www.idealnafigura.com/bielun77
www.zdrowesniadanie.info/bielun77
www.sportoweodzywianie.pl/bielun77
www.katalogcrw.com/bielun77
e-mail : jamnik16b@obemail.com
twitter: @BielunWojciech

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge